GRAND MARNIER® onthult de nieuwe Limited Edition-fles met een Parijs tintje!

GRAND MARNIER® onthult de nieuwe Limited Edition-fles met een Parijs tintje!

GRAND MARNIER® heeft opnieuw met veel plezier uit zijn rijke geschiedenis geput bij het maken van deze Limited Edition-fles. De fles is een eerbetoon aan de Parijse cafés, de plek waar de Franse levenskunst dagelijks tot uitdrukking komt.

Het kleurrijke, glanzende en moderne ontwerp staat in het teken van het kenmerkende rood van het bekendste product van het merk.

Het ontwerp is gebaseerd op de jugendstil en art deco, bij wijze van knipoog naar de pracht en praal van de beroemde cafés waar de recepten van de bekendste cocktails en culinaire recepten met GRAND MARNIER® zijn ontstaan.

Het stralende goud, dat het elan van het begin van de 20e eeuw weerspiegelt, geeft deze Limited Edition-fles een chique, Parijs tintje.

We vinden de creativiteit, het hedonisme en de ongedwongen chique sfeer van de roerige jaren ’20 nog altijd terug in de Parijse cafés, een plek waar de echo’s van het verleden en de energie van vakbekwame barmannen, barista’s en chef-koks van vandaag elkaar ontmoeten.


BOUTEILLE ART DECO HD 2A copie 2Le Café Parisien’ combineert de sfeer van het begin van de jaren ’20, waarin GRAND MARNIER® steeds bekender is geworden, en de durf van het merk dat altijd met de tijd meegaat.

Durf en geschiedenis

In 1880 kreeg Louis-Alexandre Marnier Lapostolle een fantastisch idee: hij combineerde de diepe aroma’s van Cognac met de exotische bitterheid van de sinaasappel Citrus Bigaradia. Uit dit idee ontstond GRAND MARNIER®, een likeur waarvan het recept nog altijd goed bewaard is en die de smaakpapillen van fijnproevers over de hele wereld blijft prikkelen.

De kenmerkende fles van GRAND MARNIER® wordt al sinds 1927 gebruikt om deze creativiteit te uiten. In dit jaar verschenen de eerste Limited Edition-flessen. Het merk Marnier-Lapostolle zet deze traditie voort en brengt sinds 2003 elk jaar een nieuw ontwerp van de fles uit. Zo wordt de geschiedenis van het merk levendig gehouden en tegelijkertijd in een bijzonder modern jasje gestoken.

Een bron van inspiratie

Deze legendarische likeur staat over de hele wereld bekend als een symbool van uitmuntendheid en heeft fijnproevers altijd al geïnspireerd om nieuwe, uitzonderlijke recepten te bedenken dankzij de onnavolgbare aromatische combinatie van Cognac en de sinaasappel Citrus Bigaradia.

Deze diepe smaken worden door de ambassadeurs van GRAND MARNIER® uitgelicht in chique en moderne recepten die typisch zijn voor de jaren ’20. Het geheime ingrediënt van deze recepten? Een vleugje durf!

Anthony Bannier, cocktailambassadeur van GRAND MARNIER® , heeft speciaal voor deze gelegenheid de DAISY SIDE CAR bedacht, een eerbetoon aan de beroemde Side Car. Laurent Moreno, culinair ambassadeur van het merk, heeft op zijn beurt de MONT BLANC gemoderniseerd en de GRAND MONT BLANC ontworpen. Deze twee recepten brengen de sfeer van het begin van de jaren ’20 helemaal terug.

GrandMarnier_cocktail_dessert_recepten

 

 

Geniet, maar drink met mate.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.